Wspieramy Autyzm
Od kilku lat z powodzeniem pracujemy z dziećmi z Autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Zmierzamy w kierunku edukacji włączającej, polegającej na włączeniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w normalny nurt kształcenia, co cieszy się na świecie rosnącym zainteresowaniem, ku temu zmierza przyszłość edukacji. Zatrudniamy specjalistów, terapeutów, pedagogów mających doświadczenie w pracy z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym, cały czas szkoląc się i pogłębiając wiedzę.
Jak
pracujemy?
RELACJA – nurt relacji. Pierwszy krok ku dziecku to zawsze budowanie relacji między pedagogiem a dzieckiem. To terapeuta podąża za dzieckiem, a nie dziecko za terapeutą. Dziecko wprowadza terapeutę w swój świat, buduje w sobie poczucie bezpieczeństwa i przygotowuje się do wejścia w świat terapeuty. Potem role powinny zostać odwrócone.
NURT ROZWOJOWO – STYMULACYJNY kładzie nacisk na stymulację poszczególnych obszarów rozwoju. Większą wagę przywiązuje się do aktywności preferowanej przez dziecko, terapeuta mniej narzuca dziecku własną wolę, rzadziej nagradza. Ten sposób prowadzenia terapii jest bardziej naturalny, zbliżony do normalnego życia i swobodnej zabawy. W relacji następuje kompromis – raz terapeuta dyktuje warunki współpracy, raz dziecko. Terapia indywidualna:
ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE – psycholog – realizowanie ćwiczeń terapeutyczno – edukacyjnych według sfer rozwojowych: naśladowanie, percepcja, motoryka mała i duża, komunikacja, czynności poznawcze, koordynacja wzrokowo – ruchowa, czego efektem jest wszechstronna stymulacja rozwoju dziecka.
TERAPIA PEDAGOGICZNA – pedagog specjalny – oligofrenopedagog – realizowanie zadań edukacyjnych, społecznych i wychowawczych dostosowanych do możliwości indywidualnej dziecka, TUS ( praca w parach)
TERAPIA RĘKI – TERAPIA MANUALNA – poznawanie świata zewnętrznego poprzez dotyk, usprawnianie małej motoryki

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ – terapia mająca na celu stymulację współpracy pomiędzy zmysłami poprzez odpowiednie ćwiczenia, sprzęt
LOGOPEDIA TERAPIA I DIAGNOZA – ocena stopnia rozwoju mowy dziecka, wywołanie mowy werbalnej, doskonalenie, rozwijanie, likwidację wad artykulacyjnych
DOGOTERAPIA – metoda wspomagająca usprawnianie dzieci poprzez kontakt kynoterapeuty z dzieckiem i psem, wyzwalając wiele pozytywnych wrażeń, dotykowych, słuchowych
MUZYKOTERAPIA – zajęcia z dźwiękiem, muzyką odpowiednio pobudzającą lub wyciszającą


W przedszkolu został powołany zespół specjalistów – pedagog specjalny, logopeda, psycholog przygotowujący dla każdego dziecka indywidualnie program – IPET .
Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego raz w roku badane są testem PEP – R (Profil Psychoedukacyjny ) .
CENNIK
Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (Autyzm), orzeczeniem o niepełnosprawności i orzeczeniem o potrzebie wczesnego wspomagania mogą uczęszczać do Przedszkola BURCZYBAS bezpłatnie.http://www.burczybas.com.pl
W ramach pobytu dziecka w przedszkolu zapewniamy kompleksową terapię indywidualną jw, dostosowaną do zaleceń, a także IPET – indywidualny program terapeutyczny, badanie przy pomocy Profilu Psychedukacyjnego PEP – R. W zależności od indywidualnych predyspozycji dziecka i zaleceń pracujemy na planie aktywności.